filmtips - SEBBE

HANDLING:
15-åriga Sebbe bor tillsammans med sin mamma i en trång lägenhet. Hon dricker och är elak, men Sebbe säger aldrig emot, slår aldrig tillbaka, för han älskar henne, hon är det enda han har. I skolan står mobbarna på kö för att slå ner honom, och det enda stället kan han känna sig fri på är skroten. Där kan han skapa nya saker, ensam. När Sebbes mamma sviker har han inte något kvar...


jag tycker mycket om denna filmen, har sett den ett antal gånger och får aldrig nog.
den är riktigt bra, en aning tragisk bara men verkligen sevärd!

Kommentarer
Postat av: Diana

Nu är det så att jag har kommit till final i en fototävling, för första gången. Jag har en chans till att vinna ett stativ, så om du vill hjälpa mig göra det kan du slänga in en kommentar under denna bild, något i stil med ''röstar!'' :) Det här gör du om du vill alltså, skulle vara kul! Kram & tack på förhand :)



Här är bilden: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=300934306604257&set=a.300934233270931.79322.170310116333344&type=3&theater

2011-12-08 @ 21:10:21
URL: http://silverpearls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0