självmord är ingen bra lösning

varför inte jag tar livet av mig som har en sån svår & jobbig psykisksjukdom? ehm.. det är bara för att jag tänker mig för & finner hopp. jag menar, dom som tar livet av sig tänker ju bara på " nutiden ". dom mår skit dåligt av någon anledning, här & nu. dom står inte ut för att det är så jobbigt & därför ger dom upp & tar den utvägen. dom tänker nog inte på framtiden. dom tänker inte på hur många år dom har framför sig & att det kan bli bättre. det enda dom tänker på är att nu mår jag skit & orkar inte med det & därför tar de sitt liv. eller tror ni inte att det är så?. jag tänker på framtiden. jag är bara 17 år & har troligtvis över 60 år kvar att leva. jag kanske mår dåligt i flera år, i kanske max fem år men då har jag ju mer än trippel så många år att leva lyckligt än den tiden då jag hade de svårt. right? det är ju en ännu längre tid. så bara för att man mår piss i några år eller hur länge det nu är så är det bara att kämpa på & vänta in de goda tiderna som kommer komma. för dom kommer alltid. med hjälp kommer jag bli frisk snart, det vet jag. det finns flera lösningar än bara självmord. det går alltid att lösa sina problem på något sättovis. så ere. så man ska aldrig ge upp då man har det jobbigt, utan man ska kämpa på & vänta in de bättre tiderna som kommer komma. istället för att ta sitt liv för det löser ingenting, eller jo men man missar så många goda år i ens liv då om man gör det. tänk er för. det blir alltid bättre. 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Gud vad bra skrivet Bella, du har såå rätt! fortsätt kämpa och ge aldrig upp <3

2012-12-10 @ 21:39:24
Postat av: Jossan

Gud vad bra skrivet Bella, du har såå rätt! fortsätt kämpa och ge aldrig upp <3

2012-12-10 @ 21:39:26
Postat av: Anonym

du har så rätt

2012-12-11 @ 09:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0