VILKEN SJUKDOM HAR JAG?

har fått många frågor angående: - VILKEN SJUKDOM JAG HAR
då hade jag tänkt svara på det här och nu!
allting började med att jag fick en "OCD/psykos sjudom", OCD som står för: Obsessive-Compulsive Disorder som i svenskan betyder "tvångssyndrom som kännetecknas av upprepande ritualer och tankar."
allt började alltså med att jag började få massor med tvångstankar på saker jag gjorde, istortsett, allt jag gjorde. överdrivet mycket tvång, detta är då en sjukdom som 2% av världens befolkning kan lyckats få nångång under dens liv. livet är så fruktansvärt orättvist och jag lyckades få fking besvären.
tvångstankarna är så starka så de leder till stor ångest och oro inom mig. denna OCD sjukdom började jag få ungefär 2007-2008, samt. psykos. vart riktigt förvirrad och hade ingen blekaste om vad som hände inom mig. allt blev en sån stor röra, fick inte frid på de jag gjorde utan helatin skapades dryga jäkla tvångtankar som bad mig göra si och så.. jag visste inte va som hände med mig, märkte bara att allt gick över styr och jag började tappa min kontroll bara mer och mer med tiden. tankar skapades som sa åt mig att göra saker mot min egen vilja. jag höll tankarna inom mig och berättade inte om dessa tvångssyndrom till någon förän sommaren 2010, flera år efteråt pga att jag försökte få bort skiten själv och även skämdes över tankarna..så led med skiten helt inom migsjälv alldeles för lång tid med lidandet dagfördag och det ledde till att jag hamnade i en "djup depression", på grund av att jag grubblade så mycket. så nu bär jag tvånget/psykosen och är även djupt i en depression där tusentals syndrom uppstår. har även "panikattacker", då min kropp tappar greppet heltohållet och då jag knappt kan andas å hjärtat slår fortare än normalt. dessa attacker får jag minst 1 gång per dag.
ska man sammanfatta alla symtom i "sjukdomen" jag har så är de alla:
- ångest & panikattacker
- OCD, tvångssyndrom
- psykos
- djup depression
vill ni få reda mer kring syndromen så är det bara googla på dom.
och har ni nå mera frågor kring detta så äre bara att ställa dom så ska jag försöka besvara dom.
I HAVE SO MUCH TROUBLE WITH MYSELF...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Snacka om otur man kan ha, stackars dig..men det blir bättre med tiden! Det blirdet så ge aldrig upp hur jobbigt det än är nu, kram!

2011-12-12 @ 13:35:33
Postat av: Linnea Montazami ♥ driver en av nattstads största bloggar

Eller hur :D jag älskar paket hihi



allt bra idag :)? kram

2011-12-12 @ 13:55:41
URL: http://www.nattstad.se/Babiiee01
Postat av: emma

hejsan hoppas du haft en bra dag :)

är det bra med dig? :)

2011-12-12 @ 15:31:19
URL: http://www.nattstad.se/emma.ljungsson
Postat av: F

Detsamma !

2011-12-12 @ 16:12:58
URL: http://knwn.blogg.se/
Postat av: amanda

sv: detsamma!

2011-12-12 @ 16:35:10
URL: http://aasandstrom.blogg.se/
Postat av: mylifeisbro

Vi lider med dig, Hoppas du klarar av allt:) peace

2011-12-12 @ 19:43:10
URL: http://mylifeisbro.blogg.se/
Postat av: Sara Svedberg

Tycker det är hemskt att en så snäll rolig och fin människa ska få stå ut med nåt sånt! hoppas du snart blir bättre Bella! PUSS PÅ DIG!

2011-12-12 @ 19:52:49
Postat av: Matilda

så berörsamt och orättvist att just du ska behöva lida med så mycket problem...min ängel :(

står föralltid på din sida! krya på dig gumman! <3

2011-12-12 @ 19:58:03
Postat av: Anonym

Jag har också depression och psykos. Så jävla plågsamt! Hoppas du mår bättre snart. Jag undrar vilken medicin du tar, eller vilka om du tar fler. Kram

2011-12-12 @ 20:19:07
Postat av: Miosliv - mamma,pappa,barn,katt,hund - vardagen med en fotoblogg!

Sv; Tack så mkt :)



lever också med dagliga panik-ångest attacker, borjade for ett år sen och det är ett rent helvete :( men forsoker ta en dag i taget..

2011-12-12 @ 22:36:18
URL: http://miosliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0