thats my situation..thats totally shit

vet inte riktigt hur jag ska säga dethär, men kör ba på nudåå.. alltså åh, ja precis " åh " är ett passande ord för hur jobbigt jag har det, de skulle man kunna uttrycka det till. vill egentligen inte gå ut med mitt sjukdoms mående här i bloggen men vafan det är så läget är nu och sedan förändras folk med tiden så bara för jag mår såhär nu kommer jag troligtvis vara gamlabella igen, hon den glada osv, om ca ett år. den personen som jag är nu är en borttappad person skulle man kunna säga, en som har tappat bort sig själv, som inte vet vem hon är längre.. det ingår i ett symtom i denna sjukdom. man är osäker och ångestfylld. vilket gör att man får svårt att andas, känslan av att någon trycker hårt på ens bröst och det är sjukt ansträngande att få ett andetag. en rejäl smärta med lidande hjärtklappning ingår också, hjärtat slår fortare än vanligt och kroppen ställer in sig i en akut position. då allt blir kaos i kroppen och detdär med andningen blir fuckedup. det känns som om man ska dö, kvävas eller kommer explodera. tro mig, det är det värsta jag nånsin känt av, detta sker mig nångång ibland demed akutfasen men allt annat är varenda jävla fking dag. man ser allting åt den mörka sidan, aldrig nåt glimt av solsken nånstans, allt är bara negativt. livet suger, det finns ingen mening med det fastän man har en massor med intressen, umgås med kompisar och lever livet så med denna sjukdom som  jag  har, en slags depression, så kan man inte nöja sig av det roliga men det kanske inte är så konstigt? just för man lider av besvären inombords i en. 


man får starka tankar på att blandannat vilja ta livet av sig just för ingenting är värt med livet enligt oss sjuka. det är tufft att stå emot dom tankarna man har, det är känslorna och tankarna som tar över, ångesten vinner allt. att gå med ångest varje dag, ha dendära störande kittlande klumpen i magen och även i halsen tar kol på en och en stor sak också att man är värdelös enligt sig själv, mindre värd än alla andra. man trycker ner sig själv så enormt, med andra ord mobbar sig själv, så man såklart hamnar på bottennivån, där man går runt och är osäkrare än osäkrast och då går det i samband med ångesten att den ökar och allt förvärras.. och som jag, jag lider av tvångtankar också hela tiden, på allt jag gör, jag får inte göra saker efter min egen förmåga riktigt utan dedär jäkla tvånget bestämmer att jag ska upprepa saker eller göra dom på ett speciellt sett så jag grubblar på det en massa så jag är riktigt upptagen med mig själv. varför lyssnar jag på tvånget då? jo, just för jag inte har nåt annat val för annars hamnar jag i dendär osäkerhet fasen ännu tydligare och känner mig tvungen att följa det. det är omöjligare än man tror. sist men inte minst så kan man inte blicka ut på livet, man är som fast i en bubbla och är omringad av den. man har så upptagen i sin egna negativa värld så verkligheten är otydlig för en. det är som en dimma framför en.. too bad. nu vart det skönt här eftersom jag fick skriva av mig lite.. tack för det! hoppas ni orkade läsa hela texten, för då vet ni lite vad min sjukdom innebär, ni som är nyfikna, heheh. kanske beskrev dåligt men whatever, nämnde sakerna iaf. det är inte lätt när det är svårt.men allting blir bra tillslut och är det inte bra så är det inte slut än. så sanna ord. inpincip alla som haft min sjukdom har blivit friska, enligt läkarna. så jag tror dom och får lite mer hopp än att ta mitt liv. ger dom en chans och fortsätter kämpa, så pass stark är jag! jajjemen. deppppppp. ska inte deppa ner denna bloggishen men kände verkligen för att skriva av mig. förlåt. måste bomba ut det bara..för kaos annars..nu vet nu hur läget står till, det är fan inte lätt när det är svårt

tumblr_ljpvxwkuhV1qijb7eo1_500_large


Kommentarer
Postat av: alex

Tycker riktigt synd om dig Bella, men du är så stark och det är jag så glad över!! som ditt citat på header ”never give up”! Lova det? fortsätt kämpa fast det är grymt tufft! Litar på dig att du tar dig genom dethär,Du är en underbar tjej,det ska du veta gumman,kram /alex<3

2011-09-19 @ 15:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0