SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN DEL1

NU HADE JAG TÄNKT BESVARA FRÅGORNA FRÅN FRÅGESTUNDEN, DE VA EN HIMLAMASSA FRÅGOR
SÅ JAG DELAR UPP DET LITE OCH KÖR PÅ DEL1 NU OCH EFTER DETTA DEL2.
HEHE LETS GO.. DETTA KAN TA ETT TAG!


Brukar du fingra dig själv?
- HAHAHA nödvändig fråga.. låt mig ha ett privatliv, tack!

Varför så snygg?
- bara född sån heltenkelt! kan dock inte påstå att jag är det men tack så mycket då, hehe..

Hur många har du legat med ?
- privat

vad är de där hemmet för nåt som du ska flytta till, alltså vad kommer du få göra där osv, berätta lite om det!
- få en bättre behandling för min OCDsjukdom! det är tydligen sveriges absolut bästa behandlingshem inom psykiskasjukdomar, mycket erfarna läkare och skötare som jobbar där osv. så jag kommer bo där ett tag och få testa olika slags av deras behandlingar i hopp om att bli helt frisk snabbt och få flytta hem igen.


använder du löshår? isåfall vart köpte du det, tips?
- nope, inte längre. har naturligt långt hår! köpte mitt hos min frisör men kan rekommendera rapunzelofsweden's löshår!


vilken hårfärg färgar du brunt med?
denna:


vilka hårprodukter, shampoo/balsam/inpackning osv använder du dig utav?
- det varierar med shampoo & balsam, tar de som finns liksom men jag har en favorit hårinpackning som jag använder mig mest utav och det är denna:


när klippte du dig senast?
- oj, jadu.. bra fråga. det va minst 2 år sedan vad jag kan komma ihåg. vet inte mitt på pricken men för sjukt längesen ialf. sparar ut!

Har du mött någon underbar människa under 2011 ?
- ja, det har jag verkligen gjort. en massa nya fina vänner under tiden då jag va inlagd på sjukhuset som mår inprincip lika som mig somjag absolut inte ångrar att jag lärt känna eftersom dom är himla lättsamma att snacka av sig med eftersom dom kan förstå mig lätt och läsa mig rakt egenom. det är sådana vänner jag haft mest nytta av under detta året då jag varit så sjuk!

vad är ditt bästa minne de här året ?
- cypern & göteborgsresan

hur sminkar du dej?
- kajal längst ögonvrån och några lager mascara. händer ibland att jag lägger på en bas med foundation eller puder också men jag har en finnfri och rätt så fin hy redan så det behövs inte, det plussar jag bara på vid speciella tillfällen! och ibland därpå rosa läppstift.

hur gör du iordning håret?
- jag gör knappt någonting med det. plattar det ibland, annars ingenting.

vart brukar du köpa dina kläder?
- föremesta på H&M, Gina och BIKBOK.

är du 95 eller 96:a?
- jag är född 1995

vad använder du för parfym/parfymer?
- jag använder mig utav dessa godingar:

BRITNEY SPEARS


DKNY



SO KISS ME, super mumsiga parfymer hela bunten! varierar mellan dagarna om vilken jag tar ;)


när hångla du första gången?
- det va bra längesen de, knappt så jag minns själv men förmodar att jag va runt 11-12, ja nånting kring den åldern.

har du haft en kille nån gång?
- jajjemensan, det har jag.

hur mår du egentligen?
- inte bra eftersom jag lider av min OCD/depression sjukdom, så snarare förjävligt men min styrka gör så jag mår helt OK ändå.

När du tar kort på hela dig (outfit osv) , ber du någon annan ta då , har du utlösare eller hur gör du? du ska veta att du är grymt fin tycker jag och din blogg äger!! :*
- jag brukar ställa kameran på någon möbel som når min maghöjd så jag får istortsett hela kroppen med på bilden och ha självutlösare på eller så ber jag någon ta på mig bara, det varierar!
ahw, tack sötnos :') glad jag blir!

vart i skåne är behandlingshemmet? bor nämligen där och skulle vara nice om man stötte/mötte på dig eller kanske kan hälsa på dig? du är såå stark som orkar med din sjukdom varje dag!! ser upp till dig och du är en jätte söt person som jag hoppas blir frisk så snabbt som möjligt! kram på dig <3
- det ligger runtomkring Kristianstad tror jag. är inte helt 100 men tyckte papi sa det.
visst kanske du skulle få hälsa på mig, säg vem du är först! ;) och naw, dina ord värmer verkligen! tack så hemskt mycket. kramisar

vad tycker du om mest med dig själv och vad ogillar du mest?
- det jag tycker om med mig själv är: min hy, mina ögon och min rumpa haha. och resten ogillar jag!

är du nöjd över dig själv och anser du dig själv ha bra självförtroende?
- försöker vara det så gott jag kan men det är rätt svårt när sjukdomssyndromen plågar mig.. är iallafall riktigt stark av mig så jag har lärt mig att inte ta åt mig av ond kritik osv. det är väl nå positivt iallafall.

vad heter bloggarna du läser om du läser några?
- har blivit rätt kass på att läsa bloggar faktiskt, hehe.. klickar mig in på lite olika då jag finner lust till det. kikar mest in på mina vänners och det är en hel del så förlåt men orkar inte länka dom alla men sen så följer jag www.sarahtjulander.myshowroom.se också, en fin tjej som lever ett intressant liv som är kul att läsa om, så den rekommenderar jag men jag förmodar att de flesta redan följer den.

vart i enköping bor du?
- på två ställen eftersom mina päron är skillda. i bergvreten och fanna.

när flyttar du till skåne och kommer du flytta hem snart igen?
- dom håller på att boka in mig där nu så att snart antar jag.
och jag flyttar hem igen då jag är istortsett helt frisk, hoppas såklart att det inte ska dröjja så värst länge.

hoppas du får den hjälp du behöver där fina du! kramar <3
- tack, det hoppas jag också förståss! kramkram

har du nå framtidsplaner, vad vill du jobba med osånt?
- har velat bli polis eller någonting inom flygplan sedan barnsben
så något utav det kommer jag väl antagligen satsa på så fort jag känner mig redo för det
och ja, då jag blivit frisk från min sjukdom.

Vilka hemsidor använder du på internet? är inne på menar jag
- facebook är bara ett måste, haha.. sedan så bloggen och youtube eller spotify för att lyssna på mjusic, såklart!
händer ibland att jag kikar in på andras bloggar också, checkar på tv.nu vad som går på tv
och spelar nå roligt spel på spela.nu eller något också som tidsfördriv då jag inte har annat för mig.

Favoritbloggar?
har ingen speciell men om jag måste peka ut någon får det allt bli sarahtjulanders.

Vilka länder har du besökt?
cypern, turkiet, spanien, grekland, thailand, USA, danmark, finland, frankrike och tillsist sverige ofcourse här jag bor.

Hur mycket får du i månadspeng?
- barnbidraget och lite blogglön.

Varför gillar du att blogga?
- kul grej att få skriva av mig lite och dela med mig av mitt. och att få söta kommentarer skadar absolut inte, hehe..

Gillar du dig själv? diggar dig, du verkar vara en tuff tjej haha
- gillar och gillar, jag trivs väl helt ok med mig själv japp. hihi, åh tack (a) klart man är tuff!

Dom bästa citaten?
- det finns en hel del som jag tycker är kloka, blandannat dessa:
"everything has a beauty but not everyone sees it"
"when life gives you a hundred reasons to cry show life that you have a thousand reasons to smile"
"be strong now because things will get better. it may be stormy now but it can’t rain forever"
"ett leende betyder inte alltid att du är glad utan att du är stark nog att le även när det gör ont"

Tränar du någonting, isf vad?
- ne, har blivit helkass på att träna faktiskt men ska sätta igång igen med boxandet, gymmandet och powerwalkingen!

drömkillen? beskriv hans utsida och insida tack!
- det ska vara en charmig, omtänksam, romantisk, mysig
och humoristisk muskulös men ändå mager kille som jag kan lita upp till 110%
faller dedär lilla extra för brunetter med gröna eller bruna ögon och med fina käkben.
killen ska va längre än mig, ha go stil gärna keps på huvet
och jaa bara ha en strålande personlighet så jag står ut med han heltenkelt ;)
är svag för söta killar, inte snygga utan gulliga killar är något jag absolut föredrar. hehe.. det är väl de.

tror du man har en chans på dig fast man bor i helsingborg?
- jadå. beror helt på hur du som person är, får du mig på fall så spelar det ingen roll hur långt borta du bor
utan då ere kärleken som räknas! blir jag kär, blir jag bara det heltenkelt, då antar jag att boendeskillnaden är värt de.

fan va snygg du är galet!
- nej men aahw, tack så mycket!

vad är de längsta du gått med en kille?
- hade du tänkt att anteckna det eller?!? nej men seriöst, don't care about it.
har iallafall minst sagt, strulat med någon, mer än så säger jag inte. sorry

beskriv dig själv med 3ord?
- översocial, pålitlig, omtänksam

röker du?
- de händer.

Hur länge har du haft din sjukdom och hur började allt?
- vet inte exakt hur länge men allt började stegvis för ungefär fyra år sedan, bara sådär, helt plötsligt..

den absolut snyggaste egobilden du tagit, BARA VISAAA UPP DEN SNYGGING varsegod!
- haha oj, den blir svår eftersom jag inte ens blivit särskilt snygg på någon utav alla egopics jag knäppt men isf:


Funderat på att färga till blont igen?
- tänkt den tanken litegranna men tror inte det kommer bli av på bra länge eftersom jag verkligen behöver vila mitt slitna hår.

du har ju tungpiercing så har frågor kring de!
1. vart tog du hål?
2. hur lång va läkningstiden?
3. vart köper du olika slags piercingar om du gjort de? tips på ställen tack!
och sista frågan
gjorde det ont?
kramar

- svar; det stämmer!
1. vid T-centralen i sthlm city
2. LÄS OM DET HÄÄÄÄR
3. www.piercing.nu har massa olika läckra tungpiercingar! ;)
och nej, det kändes knappt, ärligt talat. det gick så fort så hann liksom inte reagera. kramis

hur ser en normal dag ut för dig?
- en dag spenderad i sängen och på sjukhuset nu för tin.

bor du på sjukhuset fortfarande ibland eller är du hemma nu?
- bor och sover hemma men spenderar mycket tid under dagarna där.

har du nångång vart riktigt kär så de kändes i magen?
- nja, en gång, tror jag..

favoritoutfit och plagg i din garderob?
- har så mycket olika snyggakläder och outfitar så har inte tänkt på vilken som är min absoluta favorit
men kan visa i ett enskilt inlägg sen om jag kommer på!

hur ser ditt rum ut?
har bara knäppt kort på rummet hos mami och det ser ut såhära:


Dina idoler och favvolåtar?
- eminem är kung och gör mycket skön rap musik men sen tycker jag mycket om massvis med olika artister så har ingen "speciell idol".
mina favorit låtar varierar mellan dagarna och den senaste tin har dessa nötits ur mina högtalare som mest:
Eminem – Space Bound
Eminem – Not Afraid
Lil Wayne – How To Love
David Guetta – Titanium (feat. Sia)
Rihanna – Where Have You Been
Avicii – Levels - Radio Edit
Jessie J – Domino
Usher – More - RedOne Jimmy Joker Remix
– Sean Paul - Got 2 Luv U Ft. Alexis Jordan
– Promoe - Mammas Gata feat. Andreas Grega, Timbuktu & Supreme [VIDEO]
James Blunt – You're Beautiful

du är otroligt vacker
- tusentack!

har du vart full nån gång?
- jajjemensan.

super du?
- japp, sometimes men jag är den tjejen som kan ha minst lika kul utan alkohol i kroppen så jag brukar klara mig utan att dricka! ;)

brukar du festa?
- har blivit snålt av det på sista tin pga mitt mående av sjukdomen och så men visst har det hänt ett flertal gånger att jag gjort det!

Vad använder du för kamera när du tar kort på dig själv?

min rosa Canoon digital kamera.

tycker du är riktigt snygg och tycker bra om din blogg!
- hehe.. man får tacka så mycket! najsnajs! :D

hur sminkar du dig och vad för produkter använder du?
- har skrivit hur längre upp i frågestunden och vilka produkter jag har varierar.

Vad heter du i mellanamn?(haha kul att veta)
- Anna och Rebecka, hehe..

Största rädslan?
- döden..

Största fobin?
- mörkret, spindlar och clowner :|

Har du många vänner tycker du?
- visst har jag en hel del men vänner kan det aldrig bli för mycket utav! har iallafall många "äkta" vilket är underbart.

Hur gör du för att få många likes på dina facebook bilder, har du nå tips eller så vill ju också ha många
är avundsjuk på hela dig!
- haha ingenting. är inte som vissa andra statuskåta jävlar som tigger efter gillningar, skriver i chatten "gilla min bild osv",
sån är absolut inte jag. jag gör inge särskilt, bara lägger in bilden så gillar folk den, haha vad mer finns att säga. det bara blir så.
och gumman då, mig behöver man inte vara avundsjuk på, finns liksom ingenting! så släpp de :)

Det värsta du har vart med om? och det mest pinsammaste?
- det värsta genom tiderna måste nog ha varit flygresan till Florida, då jag vart förföljd och då jag satte i halsen.
kommer inte på nå annat.
sedan de mest pinsamma, ehm.. jadu, dont remember. har gjort bort mig massa gånger i mitt liv asså.. men inge jag särskilt minns.

Tycker du att du får tillräcklig hjälp av sjukvåren angående hur du mår
eller varför ska du ända ner till Skåne, finns det inget ställe närmre
- jag tycker sjukvården jag har vart inblandad nu i ett helt år på akademiska har slarvat alldeles för mycket
och inte funkat heltbra för mig. dom har gett mig fel diagnoser osv. sååå dåliga bara, dom passar inte mig.
därför ska jag ända ner till skåne till "sveriges bästa psykisksjukdomar hem", I need it!

hur många olika piercings har du?
- 4a hål i öronen och tungpiercing, (navelpiercingen fick infektion..)



Kommentarer
Postat av: Anonym

åh vilken fin vägg du har i ditt rum! vill också ha sån

2012-01-02 @ 17:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0