sminkinlägg!

det är folk som bett mig visa hur jag sminkar mig, så självklart kan jag visa det.
här langar jag min bas dagligen. dock så kan det ju självklart ske förändringar ibland, då jag plusar på något makeup men denna använder jag mig mest utav;
bas

1. börjar med mitt solpuder från h&m, hm's egna. färgen är perfekt för min hy. duttar det med en puderborste från åhlens. sminkar över med det istortsett i hela ansiktet, gör det jämnt och snyggt.  


2. sedan efter solpudret masserats in så sätter jag över ett lager med rouge, också hm's egna, hehe h&m-märke freaket här. det duttar jag vid käkarna lite svagt, så ansiktet får livliga och finare funktion. 


3. därefter sätter jag på en mängd med svart kajal längst ögonvrån, drar ett streck från början till slutet av ögat för att ögonen ska se mer fylliga och även livliga ut. den jag använder mig av nu är från en fridatidning där den ingick. perfekt med en borttagningsdutta på andra sidan av kajalen ifall det skulle strula till sig lite och bli lite failat.


4. efter det lagrar jag på mascara där jag inte bara har använding av en utan jag använder tre olika som ni ser på bilden ovan. nå, jag börjar med den svartguldiga från loreal paris som fyller ut fransarna så dom blir en aning längre + blir väldigt synliga av den extrasvarta färgen. därpå den röda från maybelline som jämnar ut fransarna från klumpar och gör dom ännu längre, ett pålägg till den svarta heltenkelt. och tillsist så tar jag några lager av min gula vattenfasta för att mascarorna ska hålla i sig bättre och inte kladda för mycket under dagen. så jag avslutar alltid med en vattenfast! 


5. sist i min sminkning så tar jag på lite rosa läppstift jämnt på mina läppar


sen waalla så vare klaart! & då ser jag ut såhär;

bellllla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0