Dag 2- Mina föräldrar

mina föräldrar består av min mami och min papi, ganska logiskt va ;)? 


de har bott tillsammans i inprincip hittils av hela mitt liv fast för cirka ett år sedan rykte det, de började bråka massa osv om saker som jag inte tänker nämna här i bloggen. det tappade heltenkelt känslorna för varandra och kom inte riktigt överens. så de bestämde sig för att sära på sig, så nu bor de skiljdavägar vilket de båda trivs bäst som. jag också. pallar inte deras jävlabråk.de har två barn ihop, jag och min storasyster.


kan berätta lite om de båda enskilt nu;

 


min mamma


ja, vad ska man säga om den iqbefirade blondinen då.. höhö. hon heter Katarina Nyqvist och är 42år gammal men hatar att säga att hon är det och önska hon va 25 istället vilket hon tjatat mycketom att hon är i åratal nu,haha.
     


well, hon är utbildad destriktsköterska och har pluggat himlamassa i hennes liv för att nå erfarenheten hon idag bär inom vården. yes, hon jobbar inom vården, åker runt till gamlingar som behöver hjälp med något som jag knappt själv vet med vad men hon tar sprutor på dom, ger dom droppar osv, ganska randomjobb faktiskt men she do it och trivs bra så.


hon bor i en lägenhet här i enköping där jag föremesta väljer att bo. hennes intressen förutom att jobba är att umgås så mycket som möjligt med hennes vänner, festa nu när hon är i singellivet, gå ut med min hund haha största hobbyn faktiskt, sedan tränar hon hårt också everyday på gymmet, hon lyckas ta med mig tidiga mornar sometimes då jag pallar ta mig upp hehe.                                                                                                    


hon har platinablont hår som ni ser på bilden nedan och har klarblå ögon vilket jag önska jag kunde ärvt av henne..en djup skrattgrop har hon också vilket folk ger henne mycke komplimanger för, likaså en stor glugg mellan framtänderna,sweet. hon är väldigt wannabe mig må jag säga, ska alltid köpa samma kläder som jag har, mh tack mamii för du diggar mig så hårt. haha driv men hon är hopplös, så fort jag är och shoppar med henne, så ser jag en snygg tröja och säger de, vetni va hon säger då "åhå, den va asläcker, hoppas den finns i min storlek" hahaha,drygmamma som alltid ska ha det jag pekar på. små drygt japp. men soft ändå att vi har samma klädsmak och nästan samma storlek i kläderna så vi kan bytlånas. hon har riktigt läckra kläder faktiskt imed att vår smak är densamma. jag hamnar ofta i hennes garderob hihi.                                            


min mamii är nästan som min bästavän, vi är lika sjuka bådatvå, sjukt smarta och jaa. vi är väldigt lika av oss i personligheten men inte på utseendet fastän folk brukar säga det,men noway samma näsa kanske men inge mer, i den biten är jag lik pappa mer,muchomer. hon gråter så fort hon ser mig gråta typ.. hon bryr sig om mig så enormt mycket och finns verkligen här för mig nu när jag har det som svårast och bär min besvärliga sjukdom. hon lägger och har lagt ner en otroligstor tid nu senastetiden på mig för jag behöver stortstöd imed min situation. kan absolut snacka om allting med henne, det tvivlar jag aldrig på, vi pratar om allt mellan himmel och jord som näravänner gör, inget jag skäms över att säga henne, hon är förståendlig. alltså, kan skriva i hundraelva år om henne, forsar bara ut ord. hehe men nu lägger jag av här med att säga orden rakt från hjärtat:


jag älskar dig mamma! 


vackradu

mamiii


sedan min farsa då


min pappa


han heter Stefan Johansson och är 6 år äldre än mamii alltså 48 vårar. jobbar i stockholm inom eltekniken, gör så tunnelbanorna där kan drivas dels och massvis med annat som jag inte har den blekaste aning om faktiskt hehe. men bor som mamma i enköping, kvar i den villan som hela familjen bodde i innan mina päron skiljde sig. han har bott halva sitt liv allra längst upp i toppen av sverige, i fina kiruna där jag har en hel del släktningar nu idag som bor. men flyttade till enköping i 20årsåldern för att farfar fick ett superbra jobb på bacho här så har han stannat kvar bosatt här numed vilket jag avskyr, tjatar på honom ofta att han ska flytta till stockholm där han jobbar men han trivs så bra här såå de vägrar han med. 

 
jag har alltid vart pappa lillaflicka, när de enda jag levde för för ett par år sedan va fotboll spenderade vi två mycket tid tillsammans och tränade det, han lärde mig massa och la ner mycket tid på att göra mig så duktig som möjlig som liten.


han är as baaall, det har jag ärvt av honom hihi. stentuff alltså, klär sig rätt snobbigt, han ska alltid köpa de dyraste sakerna, så jävla typiskt honom för att han vill ha det med mestaste kvalitén dvs. renarama prylnörden är vad han är. kom bara hem hit  där han bor så märker ni..förstår mig inte på han ibland när han bara köper massvis med saker för flera tusen men aldrig använder det, som hans systemkamera..som han använt kanske en endaste liten gång och har haft i två eller tre år nu, och självklart så vill han inte ge den till mig heller för han måste äga den, lol-.- och som hans snöskotersak som han aldrig nånsin använt som han slösa över tjugotusen på, herregud.


anyway, han kan va lite argsint ibland för han alltid ska ha nånting inom jobbet å göra imed att han är chef eller arbetsledare där,va de nu är. så hans humör är inte alltid på topp för han jämt måste stressa å knappt får nån fritid över.


förövrigt så är han rikigt go, han har ett hjärta av guld och har gråtit kanske två gånger i helasitt liv, och de gångerna för att jag drabbas av min sjukdom och för han gråtit med mig,härlig medkänsla alltså. kan snacka flera timmar med honom om mitt mående och vet att han alltid lyssnar och ger mig goda råd, han är ett stort stöd till mig vilket betyder enormt, han betyder otroligtmycke för mig. min älskade pappa!


om man ska snacka om hur hans utseende är så räcker det kanske med att ni vet hur jag ser ut, får höra helatin hur lik jag är honom vilket jag faktiskt håller med om, vi är himla lika alltså, samma grön ögonfärg, långa ögonfransar, samma mun haha, och rubbet. har massa bilder i fotoalbum på honom då han va lika gammal som mig åhfy då va vi kopior, mer lik än nu, då hade han fräknar som mig också och jaa det ser ut som mig fast som en kille. hehe. han har skööna kompizar som jag tycker om. sköna helabunten, gubbjävlar alltså. haha driv.



jaja nu får de va nog me info om mina kära föräldrar. så lägger ner snacket nu.


papii hatar att va med på bild så har ingen på honom. den envisa typen, somsakt är vi kopior av varann, räcker med å veta de kanske. 

 


då va dag 2 överstökad. kör igång med 3an imorn då jag ska berätta om mina två systrar så hang on! pusss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0